Hogwarts
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Her er den Frie Potterskole
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Stjerneklar nat

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Chachochanila

Chachochanila


Fulde navn : Chachochanila Backson
Alder : 29
Årgang : 5.
Kollegie : Slytherin
Blod : Fuldblods
Kvinde evt job : Journalist til Hoggy
Popularitet : 1
Erfaring : 53
Antal indlæg : 34
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeTors Mar 11, 2010 12:59 am

Tid :: Midnat
Vejr :: Stjerneklart
Sted :: Altanen
Omgivelser :: Choko er den eneste
_____________________________

Choko sad stille for sig selv på en af stolene der var på altanen. Hun havde ikke kunne sove, som altid. Hun sad bare der ude i nattefrosten. Hun havde nogle sorte uldbukser på og en grøn og stram trøje, med slytherins logo på. Ellers var hun ikke i mere. Dog havde hun nogle grønne fusser på. Hun pillede let ved sit blonde hår imens at hun kiggede op på stjernerne. Hun tænkte tilbage på dengang hvor Madelaine og Choko var begyndt at kende hinanden. Dengang de kom under vandet ved søen og bare kiggede op på nattehimlen. De havde været små ja, men det havde været en fantastisk oplevelse. Hele skolen havde nærmest altid set dem sammen, men hun havde det nu også meget godt med det. Hun fik de bedste oplevelser ud af det, godt nok havde de haft mange konflikter sammen, men sådan var det altid for bedste veninder? Nogen gange skulle der jo komme et eller andet, ellers kunne man ikke være sikker på, om venskabsbåndet overhovedet blev stærkt?
Hun sad med sin blok i hånden og havde sat sig til at tegne. Siden hun var lille, havde hun haft en eller anden gave, som gjorde at hun bare kunne tegne helt fantastisk. Men hun var gået lidt i stå midt i det hele, hvorfor? Det anede hun ikke. Måske var det på grund af de fantastiske stjerner der var omkring hende. Der var mange denne aften og af den grund, ønskede hun bare at Madelaine kunne være ved hendes side.
Tilbage til toppen Go down
Madelaine

Madelaine


Fulde navn : Madelaine Amber Amora Silverfox
Alder : 29
Årgang : 5
Kollegie : Slytherin
Blod : Renblod
Kvinde evt job : Journalist
Popularitet : -4
Erfaring : 175
Antal indlæg : 173
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeTors Mar 11, 2010 1:08 am

Madelaine kunne som sædvanlig heller ikke sove, Hun var næsten oppe hver nat, hvor hun enten bare gloede, lavede lekter eller skrev en artikel. Men hun havde ingen ting at kunne tage sig til denne nat. Ingen lektier, dem havde hun allerede klaret under kort tid, ingen artikler, der var ikke noget nyt at skrive om lige for tiden. Hun havde også lige skrevet en artikel dagen før. Hun havde siddet rastløs nede i kollegiet og ikke vide hvad hun skulle tage sig til på grund af hun allerede havde ordnet det hun kunne ordne inde i opholdstuen.
Så hun bedrog sig ud af opholdstuen. Hun kom gående med sin plysede, bløde og varme pyjamas på. som var grøn og hvid stribet. og hendes plyssede sutstøvler som der gav hende en dejlig varme, på det ellers så isende kolde gulv. Med det samme hun var gået ud af opholdstuen kom der en hvid kat løbende, med lang, hvid og smuk pels. Det var hendes Kat Fijola. Madelaine smilede ved synet af hendes kat. Fijola begyndte så at vende om, og Maddie fulgte bare efter hende, de begyndte at gå op af de mange trapper der ikke bevægede sig så forfærdelig meget om natten, det var som om de også sov. De blev ved med at gå til Fijola havde ført hende hen til Astronomi lokalets dør. Hun stod og kradsede lidt på døren som tegn på hun gerne ville der ind. Madelaine smilede af hende og spurgte "hvad vil du dog der inde?" Hun åbnede døren der knirkede let, det var sådan nogle gamle døre der var i slottet. Madelaine så inde i det mørke lokale hvor stjernerne lyste ind af vinduerne, hun kiggede rundt og fik øje på at døren ud til altanen ikke var lukket og der var Fijola allerede på vej ud til.
Tilbage til toppen Go down
Chachochanila

Chachochanila


Fulde navn : Chachochanila Backson
Alder : 29
Årgang : 5.
Kollegie : Slytherin
Blod : Fuldblods
Kvinde evt job : Journalist til Hoggy
Popularitet : 1
Erfaring : 53
Antal indlæg : 34
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeTors Mar 11, 2010 1:19 am

Choko havde bestemt sig for at lege lidt med sin tryllestav. Hun sad og så lidt på den. Hun tog fat i staven og lavede kun en lille bevægelse med den før der kom en lille lyskilde frem fra den. Hun smilte lidt ved synet af den. Den lyste selvfølgelig lidt mere end stjernerne, men hvis den blev sat på himlen ville man blot tro at det var Nordstjernen. Hun lænede sig lidt tilbage i stolen og så derefter på sin tegning. Hun var igang med at tegne Madelaine. Hun bed sig let i underlæben og smilte, hun var ret stolt af sin egen lille tegning. Hun kløede sig let i nakken, før hun kunne høre de små fodtrin af en lille kat og en anden der fulgte efter. Et lille smil kørte hen over hendes læber og hun vidste med det samme hvem det var der var på vej. "Du har det med at komme på de rette tidspunkter.." sagde hun roligt til Madelaine da hun var nået over til altandøren. Hun kiggede ikke over sin skulder, hun kiggede blot op imod stjernerne imens at hun bare ventede på at hun ville sætte sig ned på en af de andre stole. Det var typisk hende og Madelaine nogen gange. De havde det med at bevæge sig ud fra deres senge om natten, lærerne havde lært at de aldrig nogen sinde ville stoppe med det. Hun kunne let skimte Fijola, denne smukke lille kat havde været der i ret lang tid syntes hun. Hun kunne ikke engang huske hvornår det var at Madelaine havde fået hende.
Tilbage til toppen Go down
Madelaine

Madelaine


Fulde navn : Madelaine Amber Amora Silverfox
Alder : 29
Årgang : 5
Kollegie : Slytherin
Blod : Renblod
Kvinde evt job : Journalist
Popularitet : -4
Erfaring : 175
Antal indlæg : 173
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeTors Mar 11, 2010 1:28 am

Hun smilede af Choko og sagde "jaa, nu var det Fijola der førte mig her op, ellers havde jeg nok vandret ned mod den sorte sø og siddet og set på stjernerne der som vi ofte også har gjort!" Hun så på Fijola der legesygt fangede efter den lysstråle som Choko lavede. "Har jeg nævnt Fijola er en magisk kat der kan forstå hvad man siger, jeg tror også hun er tankelæser og vidste du var her oppe!" Sagde Madelaine mens hun bevægede sig længere ud på altanen med et smil på læben. Hun lænede sig sættende op af halvmuren der skærpede for man ikke ville falde ud over kanten. og så på Ckoko og spurgte "kunne man ikke sove??.. som sædvanlig!" det var så morsomt de var så ens på nogle punkter, de elskede stjernerne de elskede at være vågen om natten, og de havde skam også haft mange gode stunder sammen hvor de bare havde brugt hele natten på at snakke om alt muligt, eller sågar svømmet hele den sorte sø igennem. Hun vendte sig om og så ned på den sorte sø der så, så stille og ensom ud, der var ingen bølger der bevægede sig, det eneste man kunne se var alle de mange stjerner og månen der spejlede sig smukt i den. Fijola blev træt af at fange efter lys strålen efter noget tid og hoppede da op på halv muren og satte sig ned ved siden af Madelaine og begyndte at spinde lavmeldt. Ja gadvidst om Fijola ikke også vidste hvad man tænkte. Fijola var en meget Speciel kat som Madelaine havde fået på sit 3 år, så hun havde haft hende i 2 år. Fijola havde nogle magiske evner, Hun kunne blandt andet også teleportere sig fra sted til sted, forstå hvad folk sagde, men kunne hun mere end det? hun var en meget sjælden kat en Magisk Angora.
Tilbage til toppen Go down
Chachochanila

Chachochanila


Fulde navn : Chachochanila Backson
Alder : 29
Årgang : 5.
Kollegie : Slytherin
Blod : Fuldblods
Kvinde evt job : Journalist til Hoggy
Popularitet : 1
Erfaring : 53
Antal indlæg : 34
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeTors Mar 11, 2010 1:34 am

"Tror jeg at du har nævnt for mig før.. men det må være lang tid siden" smilte hun skævt og så lidt på den søde kat. Selvfølgelig var det en magisk kat, kunne man forvente andet fra Madelaines side af? Madelaine havde en speciel svaghed for noget nuttet eller specielt. Dog havde Madelaine mange gange været der for Choko. Hun havde været der for hende og skaffet et magisk øje, da Choko gik hen og blev blind. Hvordan hun fik synet tilbage, var stadig et mysterie. "Selvfølgelig kan jeg ikke sove.. søvn er bare ikke helt min største fan!" grinte hun muntert og så lidt på Madelaine. "Det irritere mig.. der er INGEN der laver noget for tiden.. INTET sladder overhovedet!" hun fnøs og rystede på hovedet af det. Hun hadede når der ikke var noget at tale om. Godt nok var der forskellige personer på skolen man lige kunne stemple ned på skoleavisen, men hvem? Hun skævede lidt over imod Madelaine, Choko selv havde fået en god idé. Men hun vidste dog ikke helt om hun skulle fortælle hende det? Hun sukkede let og rejste sig op, hvorefter at hun valgte at følge det som Madie gjorde. Hun stilte sig op ved siden af hende og så ud over den sorte sø.
Tilbage til toppen Go down
Madelaine

Madelaine


Fulde navn : Madelaine Amber Amora Silverfox
Alder : 29
Årgang : 5
Kollegie : Slytherin
Blod : Renblod
Kvinde evt job : Journalist
Popularitet : -4
Erfaring : 175
Antal indlæg : 173
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeLør Mar 13, 2010 3:13 pm

Hun nikkede og sagde "ja det har jeg vidst.!" hun strøj sin kat over ryggen og smilede i stilhed nogle minutter, hun så på Chacie og tænkte på al den ballade der ellers havde været på skolen her de seneste par år, og ja hun havde ret der var næsten ingen ting at skrive om for tiden. Hun grinede lidt over hendes tanke og sagde "det kunne være man skulle sætte nogle falske rygter i omløb bare for at få noget spænding igang i skolen igen, så har vi måske noget at skrive om!" hun vendte ryggen mod halvmuren og trak sig op og sidde på den mens hun smilede til Chacie "Nej det med at sove om natten har aldrig været vores ting, men nej hvor har vi dog alligevel fået mange nætter til at gå bare os to sammen, det er gode minder vi har sammen.!" sagde hun med en lav og glad stemme, der var ingen grund til at tale højt her, de var jo lige ved siden af hinanden, hun lagde hovedet på skrå, da en tanke kom ind på hende "har du stadig det fotoalbum?" hun så på hende og uddybede "det med alle de billede hvor der også er en del med dig og mig, nede ved søen, som din husalf tog!"
Tilbage til toppen Go down
Chachochanila

Chachochanila


Fulde navn : Chachochanila Backson
Alder : 29
Årgang : 5.
Kollegie : Slytherin
Blod : Fuldblods
Kvinde evt job : Journalist til Hoggy
Popularitet : 1
Erfaring : 53
Antal indlæg : 34
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeSøn Mar 14, 2010 6:24 pm

"Det var lige min tanke!" grinte hun, da det var at Madiie kom med sin idé omkring det de skrev om. Man kunne jo selvfølgelig bare skrive noget deri, noget som var en smule fordrejet og som de fleste nok også ville tro på. "Vi kan nærmest altid finde på noget at lave! Eller i hvert fald snakke om" hun smilte skævt ved tanken om alle de hyggeligt aftner de havde haft sammen. Det ville hun aldrig nogensinde glemme på nogen måde. Men det hun holdt mest af var at Madiie hele tiden havde været der for hende, når der kom problemer. Hver gang at hun var blevet knust over en fyr, eller hvis det var at hun var uvenner med nogen, så var hun der.
Da Madiie spurgte kom hun til at smile. Hun nikkede, "jeg har altid haft den" grinte hun muntert. Og jeg tror stadig at hun render rundt og tager billeder nogen gange. Hun fugtede let sin underlæbe, hun så ikke sin husalf så tit for tiden. Nej, hun var mest sammen med hendes forældre. Det var også dejligt befriende syntes hun selv.
Tilbage til toppen Go down
Madelaine

Madelaine


Fulde navn : Madelaine Amber Amora Silverfox
Alder : 29
Årgang : 5
Kollegie : Slytherin
Blod : Renblod
Kvinde evt job : Journalist
Popularitet : -4
Erfaring : 175
Antal indlæg : 173
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeFre Mar 19, 2010 12:06 pm

Madelaine smilede, hun gav Chacie ret. Hun så ned på Fijola og aede hende over ryggen mens Fijola spandt af fryd. Hun så på Chacie igen og sagde "ja du har ret, vi har altid haft let ved at finde underholdning af ingen ting, altid synes jeg vi har haft så ens interresser!" hun smilede stille lidt tid mens hun først nu fik ordenligt øje på Chacies skitse. "du tegner stadig ser jeg, du har altid været en af de bedste jeg kender til at tegne, jeg kan godt huske den tegning du tegnede af mig og Legna, jeg blev meget glad da jeg så den tegning!". hun så igen op mod månen der enlig var fuld, madelaine kom til at grine lidt da månen fik hende til at tænke på hvad for nogle ballader de har været ude i, hvor mange farer de enlig har været udsat for mens de har været ligeglad med skolens regler og bare havde vandret omkring nær den forbudte skov. Hun så på Chacie og sagde hvad hun tænkte på "kan du huske alle de gang hvor vi har været så tæt på at komme slemt til skade? det kan jeg, jeg har sq tit været så tæt på at komme til skade, fordi jeg ikke har gidet at være inde om natten og fordi jeg altid har haft lyst til at vandre omkring i den forbudte skov. selv hjemme hos mig selv har jeg oplevet at blive jaget af en varulv. Det var ret uhyggeligt, jeg var heller ikke så gammel.!"
Tilbage til toppen Go down
Chachochanila

Chachochanila


Fulde navn : Chachochanila Backson
Alder : 29
Årgang : 5.
Kollegie : Slytherin
Blod : Fuldblods
Kvinde evt job : Journalist til Hoggy
Popularitet : 1
Erfaring : 53
Antal indlæg : 34
Oprettelses dato : 10/03/10

Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitimeLør Mar 20, 2010 2:07 am

Hun smilte lidt da det var at Madelaine begyndte at rose hendes tegning. Hun vidste aldrig nogen sinde hvad det var at hun skulle sige, når der var nogen der roste hende. Hendes udseende, der havde hun det bare med at smile skævt og have det fint nok med det. Men når det gjaldt hendes tegninger vidste hun aldrig hvad det var at hun skulle sige til det. Hun vendte sig om, tog hænderne på gelænderet der sørgede for at man ikke faldt ud over og så også op imod månen. Det fik hende også til at tænke på dengang de var yngre. Og de gjorde det jo stadig nogen gange?
Hun grinte lidt da det var at Madelaine begyndte at snakke om alle de gange de var kommet til skade. De begge var jo kæmpe fan af adrenalin. Hun anede ikke hvorfor, men de havde bare så meget tilfælles. Det var som om at de var søskende, godt nok skændtes de ikke så tit som søskende nogen gange kunne finde på at gøre. Hun bed sig let i underlæben imens at hun tænkte tilbage på dengang hvor de havde været oppe og flyve, hvor hun så selv havde brækket armen. Det havde været et godt stykke tid siden nu, men hun var stadig ikke bange for at flyve. Hun elskede bare det at mærke hendes hjerte banke så hurtigt. Det var derfor at hun altid drømte om at komme på Qudditch-holdet. Hun var også god til at flyve og havde også gode egenskaber. Men lige for tiden ville hun bare ikke kunne finde tid til det. Ikke til alt det træning, hun var mere fokuseret på Hoggy-bladet. ”Jeg tror efterhånden at vi har prøvet så meget, at vi egentlig burde ligge på Skt. Mungos” hun smilte skævt og så stadig op imod himlen. ”Men vi er bare meget udholdende” hun bed sig let i underlæben.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Stjerneklar nat Empty
IndlægEmne: Sv: Stjerneklar nat   Stjerneklar nat Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Stjerneklar nat
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Hogwarts :: 7 Sal :: Astronomi lokale-
Gå til: